Marmaris Belediyesi Yaya Güvenliği İçin EDS Ağını Genişletti, 30 Noktada 36 Kamera Göreve Başladı

Marmaris Belediyesi, yaya güvenliğini artırmak ve trafiğe kapalı alanlarda düzeni korumak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi uygulamasını Uzunyalı sahil hattını da kapsayacak şekilde genişletti. İlçe merkezi, çarşı bölgesi ve sahil hattında toplam 30 noktaya yerleştirilen 36 kamera ile giriş-çıkış ihlalleri plaka tanıma sistemi üzerinden takip edilirken, belediye vatandaşları trafik işaret ve levhalarına uymaya davet etti.

Haz 22, 2026 - 12:11
 0  0
Marmaris Belediyesi Yaya Güvenliği İçin EDS Ağını Genişletti, 30 Noktada 36 Kamera Göreve Başladı


Marmaris Belediyesi, kent estetiğini korumak, yaya güvenliğini artırmak ve trafiğe kapalı alanlarda düzeni sağlamak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) uygulamasını genişletti. Daha önce ilçe merkezi, yat limanı ve çarşı bölgesinde kullanılan sistem, yeni düzenlemeyle birlikte Uzunyalı sahil hattında da devreye alındı.

Uzunyalı Sahil Hattında Yeni Dönem

Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, 207. Sokak’tan başlayarak yaklaşık 3 kilometrelik Uzunyalı sahil hattı boyunca giriş-çıkış noktalarına ve sahil yoluna toplam 17 EDS kamerası yerleştirildi. Kamera noktalarının uyarı levhalarıyla işaretlendiği belirtilirken, plaka tanıma özelliğine sahip sistemin ihlalleri otomatik olarak kayıt altına aldığı ifade edildi.

Belediye tarafından yapılan açıklamada, eski demir bariyerlerin kaldırılmasıyla birlikte daha modern ve teknolojik bir denetim modeline geçildiği belirtilerek, “Belirlenen noktalara yerleştirilen akıllı kamera sistemleri sayesinde giriş-çıkış ihlalleri otomatik olarak tespit ediliyor.” denildi.

Çarşı ve Kent Merkezinde Denetimler Sürüyor

Uzunyalı sahil hattındaki uygulamanın yanı sıra çarşı ve kent merkezindeki birçok noktada da EDS kameralarının aktif olarak görev yaptığı bildirildi. Tepe Mahallesi başta olmak üzere çeşitli giriş noktalarına yerleştirilen kameralarla yaya bölgelerine araç girişlerinin denetlendiği kaydedildi.

Açıklamada, Uzunyalı sahil hattında 11, çarşı ve ilçe merkezinde ise 19 noktada olmak üzere toplam 30 noktaya yerleştirilen 36 EDS kamerası ile denetim gerçekleştirildiği belirtildi. EDS uygulamasına ek olarak Zabıta Müdürlüğü ekiplerinin de sahada düzenli kontroller yaptığı ve uygulamayı desteklediği aktarıldı.

“Yayaların Güvenliği Öncelikli”

Belediye yetkilileri, sahil hattının yayalar için güvenli ve konforlu bir yaşam alanı olarak korunmasının önemine dikkat çekti. Yetkililer, motosiklet, elektrikli bisiklet, scooter ve bisiklet kullanıcılarını uyarı levhalarında belirtilen alanlara giriş yapmamaları konusunda duyarlı olmaya çağırdı.

Belediye açıklamasında, “Bariyerlerin kaldırılmış olması bu alanların trafiğe açıldığı anlamına gelmiyor.” ifadesine yer verilirken, trafiğe kapalı alanlara izinsiz giriş yapan araçların EDS kameraları tarafından tespit edilerek sistem üzerinden otomatik cezai işleme tabi tutulacağı vurgulandı.

Marmaris Belediyesi, uygulamanın hem kent estetiğinin korunmasına hem de yaya güvenliğinin artırılmasına katkı sağlayacağını belirterek vatandaşlardan trafik işaret ve levhalarına dikkat etmelerini istedi.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0