Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı: “B Reçete Uygulaması 1 Temmuz İtibarıyla 81 İlde Eş Zamanlı Olarak Başlayacak”

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin kullanımını elektronik ortamda izlenebilir hale getirecek B Reçete uygulamasının 1 Temmuz itibarıyla Türkiye'nin 81 ilinde aynı anda devreye alınacağını açıkladı. Pestisit kullanımının kayıt altına alınmasını, doğru dozda ve yalnızca üretim alanına yönelik kullanımın sağlanmasını amaçlayan sistemin güvenilir gıda üretimine katkı sunması hedeflenirken, Bakanlık uygulamanın kesintisiz yürütülmesi için il müdürlüklerine kapsamlı talimat verdi.

Haz 26, 2026 - 14:07
 0  0
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı: “B Reçete Uygulaması 1 Temmuz İtibarıyla 81 İlde Eş Zamanlı Olarak Başlayacak”

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerine yönelik B Reçete Sisteminin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelindeki 81 ilde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlanacağını açıkladı. Bakan Yumaklı, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından düzenlenen çevrim içi toplantıda video konferans aracılığıyla 81 ilin tarım ve orman il müdürlerine hitap etti.

“Beşeri İlaçlardaki Sisteme Benzer Bir Uygulama”

Bakan Yumaklı, sistemin beşeri ilaçlarda uygulanan reçete modeline benzer şekilde çalışacağını belirterek, “Aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlıyor.” ifadelerini kullandı.

Bitkisel üretimin çevre ve insan sağlığı açısından sürdürülebilir şekilde yürütülmesini hedeflediklerini vurgulayan Yumaklı, sistem sayesinde yalnızca kayıtlı üreticilerin, kayıtlı üretim alanları için ve Bakanlık tarafından belirlenen kullanım dozları çerçevesinde bitki koruma ürünlerine erişebileceğini ifade etti.

Pestisit Kullanımı Elektronik Ortamda Takip Edilecek

Bakan Yumaklı, B Reçete sistemiyle pestisitlerin reçetelendirilmesi, satışı ve uygulanmasının elektronik ortamda kayıt altına alınacağını belirterek, “Üreticilerin kayıtlı tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterler ışığında belirlenmiş ve Bakanlığımızın onayladığı kullanım dozları dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak.” dedi.

“Bu Bir Devrim”

Uygulamanın Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde 12 Ocak'tan itibaren pilot olarak yürütüldüğünü hatırlatan Yumaklı, “1 Temmuz itibarıyla da inşallah 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Bu kararlılığımızı ve irademizi özellikle vurgulamak istiyorum.” açıklamasında bulundu.

Sistemin geliştirilmesi için yoğun çalışma yürütüldüğünü belirten Yumaklı, “Bu bir devrim. Bu Türkiye'de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem.” değerlendirmesini yaptı.

Dezenformasyon Uyarısı

Bakan Yumaklı, uygulamanın yaygınlaşmasıyla birlikte çeşitli dezenformasyon ve provokasyon girişimlerinin olabileceğine dikkat çekerek, “Vatandaşımızın sağlığından ve güvenilir gıdasından sorumlu bir Bakanlık olarak bu tür girişimlere hiçbir zaman prim vermeyeceğiz. Doğru iletişim kurarak bilgilendirmelerimize devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

Kesintisiz Erişim ve Denetim Talimatı

İl müdürlüklerine sistemin kesintisiz işlemesi, gerekli kayıtların düzenli tutulması ve yaşanabilecek sorunlara hızlı müdahale edilmesi yönünde talimat veren Yumaklı, güvenilir gıdaya erişimin Bakanlığın temel sorumluluklarından biri olduğunu belirtti. Bakan Yumaklı, “Bu sistem ülkemizin bu alandaki hedefine atılmış önemli bir imza olacak. Tarımsal üretimde değişen koşullar karşısında daha dinamik ve hassas hareket etmek zorundayız.” dedi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0